Merkki ja Malli

XS400J Maxim

XJ550 Maxim

XJ650 Maxim G,H,J,K,L/
Midnight Maxim(LH)

XJ700 Maxim/
XJ700X Maxim

XJ750 Maxim

XJ1100 Maxim/
Midnight Maxim

Tuotantovuodet

1982-84 (Kanada)
1981 (XJ400 Special)

1981-83 (Usa/Kanada)
1984 (eurooppa)

1980-84 (Kanada)
1980-83 (Usa)
1980-81 (Japani)

1985-86 (Usa/Kanada)*

1982-84 (Kanada)
1982-83 (Usa)
1985-86 (Kanada)

1982 (Usa)
1982-84 (Kanada)

Kuutiotilavuus (cm3)

399

528

653

696

749

1001,6

Teho (hp.)

33/45 (doch)
28,3/38 (L)

56 hp.

64 hp.(v.80-81)
(71 hp.)

86 hp. (700X)
72 hp.(700)

76 hp.(81 hp.) (v.82-84)
90 hp.
(v.85-86)

95 hp.

Max Vääntö (nm./rpm)

36/8000 (doch)
34,3/8000 (doch)
31,6/8000 (L)

43/7500

52/7500 (v.80-81)
57/7200

67,7/8000 (700X)
60,8/7500 (700)

(66,7/7500 v.82-84)
72,6/8000
(v.85-86)

88,3/6500
90/6250

Huippunopeus (km/h)

?

180

183 (v.80 Maxim I)
185
(v.81 Midnight Maxim)
206

195-217 (700X/700)

(200+)(v.85-86)

?

Kiihtyvyys (0-100 km/h)

?

?

?

4,0-5,0 (700 X)
6,8 (700)

3,2 (v.85-86)

?

Kiihtyvyys  (0-60 mph.)

?

5,3

4,8 (v.80-81)

3,2 (700X)

?

?

Kiihtyvyys (0-400m)

?

13,3

12,91 (v.80 Maxim I)
12,84
(v.81 Midnight Maxim)

11,32-11,79 (700X)
11,81 (700)

11,66 (v.85-86)

?

Kuivapaino (kg)

166 (J/RJ)
169 (L)

185

205

213 (700)
215 (700X)

220 (v.82)
215-220
(v.85-86)

257

Märkäpaino (kg)

?

196
(tankki puolillaan)

217

224 (N/NC)
232 (700 X)

236 (v.82)
237,6
(testissä)

277

Pituus (mm)

?

?

2165

2235

2145 (v.82)
2195
(v.83 Midnight Maxim)
2235 (v.85-86)

2250

Akseliväli (mm)

?

1445

1445
1480
(v.80 Maxim I testissä)

1520

1445 (v.82)
1520
(v.85-86)

1545

Istuinkorkeus (mm)

?

775

750 (v.80 )
770
(v.81-83)
760 (Midnight Maxim testissä)

750/760

780 (v.82)
750/760
(v.85-86)

765

Polttoainesäiliö (l.)

14,0 (J/RJ)
(3,3 varalla)
15,0 (L)

13,0

13,0 (3,4 varalla)

13,0

17,0 (v.82-84)(4,1 varalla)
13,0
(v.85-86)

19,0 (4,1 varalla)

Vetotapa

ketju

ketju

kardaani

kardaani

kardaani

kardaani

Muuta

J=1982
K=1983
L=1984
Special = 1981 (Japani)
(xj 550 tyylinen)

H=1981 Maxim (usa/kanada)
J=1982 Maxim
(usa/kanada)
K=1983 Maxim
(usa/kanada)
L=1984 (Eurooppa)


Cycle World 1/82:

0-400m = 13,30
0-60mph. = 5,3
huiput = 179 km/h(800m)
keskikulutus = 3,9
5076rpm. = 60mph.

G=1980 (Maxim I) (usa/kanada)
Special=1980 (Japani)

H=1981 Maxim
(usa/kanada)
LH=1981 Midnight Maxim
(usa/kanada)
Special=1981 (Japani)
J=1982 Maxim
(usa/kanada)
K=1983 Maxim
(usa/kanada)
L=1984  Maxim (Kanada)

moottorin paino v.80
= 90,8kg
Cycle World 7/80:
malli = Maxim I
0-400m = 12,91
0-60mph. = 4,8
huiput = 183 km/h (800m)
keskikulutus = 4,1
paino = 213,2kg.
(tankki puolillaan)
4676rpm.
= 60mph.
akseliväli = 1480mm
Cycle World 2/81:
malli = Midnight Maxim
0-400m = 12,84
0-60mph.
= 4,8
huiput = 185 km/h (800m)
keskikulutus = 4,6
4676rpm. = 60mph.
paino = 211,4kg.
(tankki puolillaan)

*Huom !
Kanadassa myytiin vain ilmajäähdytteistä versiota.

Cycle Magazine 4/85:

0-400m = 11,79
0-60mph. = 3,2
huiput = 208 km/h
Cycle Magazine 8/85:
mitattu teho =
75,01bhp./10000 (700x)
59,02bhp./9000= (700)
märkäpaino = 234,5kg. (700X)
märkäpaino = 229kg.(700)
Cycle Guide 5/85:
0-400m = 11,779
huiput = 195 km/h

J = 1982
k = 1983
MK =1983 Midnight Maxim
ML= 1984 Midnight Maxim
(Vain Kanada)
v.82 mallissa samanlainen mittaristo kuin 750 secassa.
Myös kone linee sama.
v.83/84 mittaristo perinteinen,

sekä etuvalo/vilkut pyöreät.
Takavalo myös erilainen,
etuiskarit perinteiset sekä
ohjaustanko yhtenäinen.
V.83 oli kaksi mallia:
Maxim ja Midnight Maxim
jossa musta/kulta väritys.
näitä 82-84 malleja tehtiin
vain usan/Kanadan markkinoille.
(Usaan vain 1982-83)
V.85-86 malleja myytiin vain Kanadassa? ja ne olivat nestejäähdytettyjä

mittaristossa secamainen lcd varoituspaneeli.
Öljytilavuus = 4,0 litraa.
(3,0/3,5 litraa vaihdettaessa)
J= 1982 Maxim (Usa)
MJ= 1982 Midnight Maxim (Kanada)
K= 1983 Maxim (Kanada)
ML= 1984 Midnight Maxim (Kanada)

X-kirjain tyyppinimessä tarkoitti nestejäähdytystä ja niissä oli 10-pollea enemmän.
Kanadassa oli myynnissä myös 750 kuutioinen versio, jossa oli 90 hevosta, sekä
paras vääntö oli 74 nm./8000 (kiihtyvyys oli parempi, mutta huiput ei, myös painoa oli n.5kg enemmän)
85 vuoden malleissa oli N JA 86 malleissa S kirjain ( XN, N, XNC, NC /XS, S , XSC, SC).
v.85 mallissa oli pyöreä logo tankissa ja 86-vuoden mallissa ovaalin muotoinen.
86-mallissa oli myös varoitusvalo alhaiselle polttoainemäärälle.
85 ja 86 vuoden malleissa oli eroja kaasutinjärjestelmässä.
85 vuoden mallissa yamaha teksti takana oli penkissä ja 86-mallissa lokarissa.
Etulokari oli kapeampi v.85 mallissa sekä erinäköinen etuosastaan.
v.85 mallissa öljypumpun suoja oli maalaamaton.
Koneissa käytettiin eri tulppia (v.86 mallin tulpat sisälsi 5k ohmin vastuksen)
Jalkatapeissa oli myös eroja sekä 85-mallissa ei ollut tankissa eikä sivuposkissa mitään koristeraitoja.

v.85 700-malli

v.86 700X-malli

550-malli

400-malli